1910 — В Києві відбувся перший в історії політ вітчизняного літака (пілот літака — автор його конструкції професор Олександр Кудашев)
Перший вітчизняний літак був сконструйований професором Київського політехнічного інституту Олександром Кудашевим. Він сам керував літаком і пролетів кілька десятків метрів на літаку-біплані «Кудашев-1». Це був формений біплан із тягнучим гвинтом, вагою 320 кілограмів, оснащений двигуном «Анзані» потужністю 35 кінських сил. Він мав переднє кермо висоти, кермо керування і хвостове оперення-стабілізатор. Каркас літака, із площею несучих поверхонь 32 кв. м, був зроблений із дерев’яних рейок і обтягнутий прогумованим полотном. До цього в Російській імперії літали тільки закордонними літаками. Через одинадцять днів після цього польоту студент КПІ Ігор Сікорський продовжив справу професора Кудашева. Він підняв у повітря власний літак.
1919 — В ході українсько-польської війни розпочалася Чортківська операція Української Галицької Армії (УГА), в ході якої від поляків визволили Чортків, Тернопіль, Бучач та Перемишляни
1 листопада 1918 р. між ЗУНР та Польщею розпочалася війна. У лютому 1919 р. Галицька армія провела успішну Вовчухівську операцію і підступила до Львова, проте на вимогу Антанти українці були змушені зупинитися. Проте ані місія генерала Бартелемі, ані генерала Боти так і не призвели до підписання миру між сторонами. Натомість за цей час поляки стягнули до Львова свої сили і затиснули Галицьку армію у трикутник біля Чорткова на південному сході Галичини. У відповідь галичани почали наступ, який на початкових етапах завершився успіхом: 8 червня Чортків був звільнений, а поляки відступили на 120 км. Проте вже наприкінці червня українці відчули брак сили і зброї, чим і скористався ворог, проломивши український фронт під Янчином. Українська галицька армія була змушена відійти до берегів Збруча і перейти на територію Наддніпрянської України, що і стало завершенням Чортківської операції.

Джерело: Прометей